Vær sikker på at du kan stemme til OK21

Inden urafstemningen for OK21 går i gang, er der behov for at få tjekket, om din email-adresse og arbejdspladsoplysninger står korrekt i Uddannelsesforbundets centrale medlemssystem. Ellers kan du ikke stemme om den overenskomst, som kommer til afstemning på dit ansættelsesområde.

Inden urafstemning om overenskomstresultaterne for de offentlige ansatte i både stat og kommuner går i gang senere på foråret, skal du sikre dig, at dine oplysninger i Uddannelsesforbundets centrale medlemssystem er korrekte.

Det gælder både kontaktoplysninger og oplysninger om arbejdspladsen. Hvis der ikke står de korrekte oplysninger i Uddannelsesforbundets medlemssystem, kan du som medlem ikke stemme til urafstemningen. Er dine kontaktoplysningerne forkerte, kan vi ikke sende dig link til urafstemningen. Har du ikke fået registreret, at du har skiftet arbejdsplads eller skoleområde, giver det også problemer.

Tjek dine kontaktoplysninger

Kontaktoplysningerne kan du selv ændre inde på funktionen Min Side på Uddannelsesforbundets hjemmeside. Hvis du modtager Medlemsposten, så er din mailadresse i hvert tilfælde korrekt, men måske skal du opdatere telefonnummer og adresse. Du finder funktionen Min Side i øverste højre hjørne på hjemmesiden.

Husk at opdatere hvis du skifter job

Har du skiftet arbejdsplads eller skoleområde inden for de seneste år, så skal du ændre disse oplysninger inde på afsnittet om Medlemskab på Uddannelsesforbundets hjemmeside.

Giv din kollega et praj

Nævn gerne for dine kolleger, at de også skal tjekke deres oplysninger hos Uddannelsesforbundet. Erfaringen viser, at ikke alle medlemmer tænker på at få opdateret deres oplysninger, så de også kan få muligheden for at stemme om jeres overenskomst.

Ledige kan også stemme

Hvis du er meldt ledig, så kommer du til at stemme inden for det ansættelsesområde, hvor du senest har været i job. Tjek for en sikkerhedsskyld, at du står korrekt registeret i vores system, så du får muligheden for at benytte din stemme.

Skriv til os ved ingen adgang til Min Side

Er du i tvivl, om forbundet har din mailadresse, kan du gå ind og tjekke det på Min Side ved at klikke på Glemt Password og skrive din mailadresse. Prøv både med arbejdsmail og privatmail. Hvis du ikke modtager en e-mail, så har vi ikke din e-mailadresse.  I de tilfælde skal du skrive til info@uddannelsesforbundet.dk.