Forbundets møder

Skab trivsel og mening med AI - nye veje til stærk læring

Som underviser står du midt i en tid, hvor der både er kritisk fokus på skærmbrug og et stort behov for at klæde dine elever på til en fremtid med kunstig intelligens. Hvordan håndterer du det?
Dato
Tilmeldingsfrist
Medlem: Gratis
Ikke-medlem: 200 kr.

Det er omdrejningspunktet på dette fyraftensmøde.

Ingen uddannelse skal kun handle om at instruere eleverne i at bruge chatbots. Men vi gør dem heller ikke nogen tjeneste ved at lade som om, AI ikke eksisterer. Vores fokus på kurset her er at blive klogere på, hvordan du som underviser kan tilrettelægge din undervisning, så den fremmer læring i en verden med AI.

Underviseren på kurset er den erfarne Tine Wirenfeldt Jensen, som har en ph.d. i læring og uddannelse. Tine har også været medlem af Undervisningsministeriets ekspertgruppe om ChatGPT og prøveformer og af Copenhagen Business School’s AI Advisory Board on AI in Education.

Sammen med hende dykker vi ned i emnet kunstig intelligens i undervisningen. Vi sætter fokus på didaktiske overvejelser, på vigtigheden af et godt læringsmiljø – og selvfølgelig også på de gode relationer mellem lærer og elev og oplevelsen af meningsfuldhed i arbejdet som lærer.

Undervejs får du mulighed for at diskutere konkrete cases med dine kolleger og høre deres erfaringer.

Vi glæder os til at se dig.