Kurser og konferencer

Boost din relationskompetence og løft dine kursister

Skab stærke relationer og styrk dine kursisters læringsparathed.
Dato
Tilmeldingsfrist

Uddannelsesforbundet
Nørre Farimagsgade 15

Ikke-medlem: 3500 kr.
Medlem: 2500 kr.

På kurset får du mulighed for at dykke ned i, hvordan du kan bruge dig selv bevidst som underviser for at fremme kursisternes læring.

Hvorfor er dette kursus vigtigt?

Når unge og voksne skal udvikle deres faglige kompetencer, er det essentielt, at undervisningen er tydelig og konkret. Men det kræver også, at underviseren kan skabe trygge rammer og indgå i et relationelt samspil med kursisterne.

På kurset skal vi arbejde med selvagens. Det er et pædagogisk og psykologisk begreb, der handler om at bruge sig selv bevidst i undervisningsrollen. Forståelsen er simpel: Vi kan ikke skabe vækst uden relation og ro i nervesystemet. Hvis kursisterne føler sig usikre eller er i en selvbeskyttelsestilstand, er læring umulig. Her er underviserens evne til at agere mentaliserende og kompetent afgørende.

Mød vores dygtige underviser Carina Valletin Degn

Carina er cand.mag. i audiologopædi, adjunkt på Professionshøjskolen Absalon, psykoterapeut MPF og neuroaffektiv supervisor. Hun vil guide dig igennem kurset med sin omfattende viden og erfaring.

To dage plus erfaringsopsamling

Det er et to-dages kursus, hvor underviserens relationskompetence hele tiden er i fokus. Efter du har været tilbage på arbejdspladsen og afprøvet den nye viden, mødes vi igen til en opfølgende virtuel erfaringsopsamling fra kl. 9.00 – 12.00.

Kursets mål:

• Skærp din opmærksomhed på både dine egne og kursisternes handlinger, krop, sansninger og følelser i undervisningssituationer.
  • Arbejd ud fra en neuroaffektiv og mentaliserende tilgang til krop, sind og nervesystem.

Hvad får du ud af kurset?

I et trygt og fortroligt rum vil du få mulighed for at dele erfaringer og praksis med kolleger. Vi bevæger os fra teori til praksis med konkrete opgaver og værktøjer, som du kan anvende direkte i din undervisning.

Bliv en mere bevidst og kompetent underviser – tilmeld dig kurset nu!